

Naar de logopedist
Hoe kun je aanmelden en wat zijn de kosten?
Verwijzing en tarieven
Als je een verwijzing van je huisarts of specialist (zoals KNO-arts, neuroloog, tandarts, orthodontist) hebt, wordt de behandeling bij kinderen tot 18 jaar meestal vergoed door de zorgverzekeraar. Natuurlijk kun je ook zonder verwijzing of als je ouder bent dan 18 jaar een afspraak bij ons maken. Vraag dan bij je verzekering of de behandeling vergoed wordt.
Aanmelden voor een logopedische behandeling
Heb je een verwijzing voor de logopedist en wil je jezelf of je kind aanmelden bij SprekendWijs, dan kun je ons een berichtje sturen of bellen met 06 54668967. We zullen dan eerst een afspraak inplannen voor intakegesprek, waarin we de klachten bespreken en persoonlijke gegevens noteren. Neem je de verwijsbrief, het verzekeringspasje en je paspoort of ID-kaart (of die van je kind als je daar een afspraak voor maakt) mee naar de afspraak voor het intakegesprek?


Na de aanmelding
De behandeling
De eerste afspraak bij de logopedist
In een intakegesprek zal de logopedist door vragen te stellen de problemen in kaart brengen. Ook wordt ingegaan op de specifieke hulpvraag en zullen we samen bepalen welk onderzoek er nodig is. Na het onderzoek bespreken we hoe de behandeling eruit komt te zien.
De behandelingen
Een behandeling bij SprekendWijs duurt een half uur en vindt plaats in onze praktijk of, in overleg met de logopedist, aan huis of op school. Meestal plannen we één keer per week een afspraak in gedurende de behandelperiode. Tijdens onze afspraken bespreken we regelmatig de voortgang van de behandeling, zodat we, wanneer nodig, het behandelplan kunnen aanpassen of uitbreiden.
Evaluatie en afsluiting
Is je hulpvraag beantwoord is en hebben we het einddoel behaald? Dan gaan we de behandeling evalueren en samen bekijken of we de behandeling af kunnen sluiten. Wij maken een verslag van de behandeling en sturen dit door naar jou en naar de verwijzer. Soms plannen we nog een controle-afspraak in, afhankelijk van het soort hulpvraag en de doorlopen behandeling.


Kun je niet komen?
Een afspraak afzeggen of verzetten
Alle behandelingen bij SprekendWijs vinden plaats op afspraak. Kan je niet komen? Als je de afspraak 24 uur van tevoren afzegt, dan zijn hier geen kosten aan verbonden. Laat je ons niet op tijd weten dat je niet kunt komen? Dan brengen we een verzuimtarief in rekening. Deze kosten (75% van het behandeltarief) worden niet vergoed door je zorgverzekeraar of verzekeringsmaatschappij en zul je dus zelf moeten betalen. Pas nadat we de betaling ontvangen hebben, gaan we weer verder met de behandeling.


Zo gaan we om met
Privacy en klachten
Jouw gegevens vertrouwelijk behandeld
Wij vinden het belangrijk dat jouw privacy gerespecteerd en gewaarborgd wordt. Alle informatie die je met ons deelt wordt vertrouwelijk behandeld en valt onder de wet AVG. Wat dat precies inhoud kun je lezen in onze privacyverklaring .
Klachten?
We hopen natuurlijk dat je tevreden bent met onze dienstverlening. Is er iets waar je niet blij mee bent of wat je graag anders zou zien, dan horen we dat graag van je. Neem gerust contact met ons op (telefonisch of schriftelijk), dan bespreken we waar je tegenaan loopt. Komen we er samen niet uit, neem dan contact op met het Klachtenloket Paramedici via kwaliteitsregisterparamedici.nl en vraag naar hun klachtenregeling.